Методика формування елементарних математичних уявлень



Організація навчання дітей дошкільного віку математиці

Реалізація основних дидактичних принципів навчання при формуванні математичних уявлень у дошкільників. Специфіка (особливості) організації і методики проведення занять по математиці в різних вікових групах дитячого саду. Ігри і ігрові вправи в навчанні дошкільників математиці. Методи навчання з погляду різних класифікацій.
Розвиток кількісних уявлень у дітей 3-го і 4-го років життя: особливості сприйняття, відтворення і порівняння кількості предметів дітьми раннього і дошкільного віку; сенсорна основа у формуванні уявлень про множини; завдання формування у дітей уявлень про кількість; знайомство з відносинами «багато» і «один»; формування уявлень про рівність і нерівність множин; поняття і засвоєння дітьми виразів: «стільки-скільки», «порівну», «більше-менше», «по одному», «жодного».
Знайомство дітей середнього дошкільного віку з групуванням, класифікацією предметів за двома-трьом ознаками, серіація предметів за однією ознакою.
Знайомство дітей старшого дошкільного віку з поняттями множина, елемент множини. Формування умінь об'єднувати предмети в множини за однією ознакою, виявляти елементи множини, дробити множини на підмножини, виконувати операції об'єднання, доповнення, пошуку різниці між множинами, визначення співвідношень між елементами різних множин на графічній основі.
Особливості розвитку у дітей уявлень про числа, натуральний ряд чисел. Етапи розвитку рахункової діяльності.
Завдання навчання дітей рахунку в різних вікових групах. Створення чисел на основі порівняння множин. Навчання дітей кількісному і порядковому рахунку, відліку певної кількості.
Незалежність результатів рахунку від якісних ознак предметів і їх розташування в просторі. Рахунок за участю різних аналізаторів. Вивчення кількісного складу числа з одиниць. Засвоєння взаємообернених зв'язків і відносин між сусідніми числами.
Знайомство з цифрами.
Навчання дітей поділу цілого предмету на рівні частини.
Формування у дітей уявлень про величину предметів, їх вимірювання
Поняття про величину. Основні властивості величин. Особливості сприйняття величини предметів в ранньому і дошкільному віці.
Завдання ознайомлення дітей з величиною предметів.
Навчання дітей способам обстеження і порівняння предметів по довжині, ширині, висоті, товщині, прийоми впорядкування предметів по величині.
Розвиток окоміру. Навчання способам зрівнювання предметів по протяжності. Розвиток здатності бачити в просторі вимірювання незалежно від положення предмету в просторі. Формування у дітей уявлень про вимірювання різних величин за допомогою умовної мірки.
Геометрична фігура як еталон сприйняття форми предмету. Особливості сприйняття дітьми форми предметів і геометричної фігури.
Дослідження дії і їх роль в пізнанні форми. Завдання ознайомлення з формою предметів.
Навчання умінню відрізняти і називати геометричні фігури. Угрупування геометричних фігур за різними ознаками. Порівняння геометричних фігур за кількістю кутів, сторін, формування узагальнених понять.
Вправа дітей різних вікових груп в аналізі предметів і їх частин. Використання дидактичних ігор-вправ в класифікації предметів формою.
Знайомство з трансфігурацією. Викладання фігур з паличок.
Поняття про простір і просторові орієнтування. Формування просторових орієнтувань у дітей. Плотська основа формування просторових орієнтувань. Роль слова в сприйнятті і орієнтації в просторі. Завдання по формуванню орієнтування в просторі.
Розрахунок основних напрямів від себе в статиці і при русі. Уміння орієнтуватися в навколишньому просторі «від себе», «від об'єкту», визначення положення предметів у відносинах один до одного. Засвоєння дітьми орієнтації в навколишньому просторі. Розвиток уміння орієнтуватися в двомірному просторі(на площині). Дидактичні ігри для розвитку орієнтування в просторі.
Час і його особливості. Сприйняття часу дітьми різного віку. Завдання навчання дітей орієнтуванню в часі. Навчання дітей відліку частин доби, умінню визначати їх послідовність. Засвоєння значення слів «вчора», «сьогодні», «завтра», розуміння їх годинної послідовності. Ознайомлення з календарем як системою мір часу: доба, тиждень, місяць. Розвиток відчуття часу у дітей старшого дошкільного віку. Знайомство з приладами для вимірювання часу.
Зміст і методики роботи з математики з шестирічними дітьми
Сучасні вимоги до навчання дітей шестирічного віку. Психолого-педагогічна характеристика дітей шести років. Завдання навчання рахунку і обчислювальній діяльності. Арифметичні завдання. Особливості розуміння дітьми арифметичного завдання. Методичні прийоми, послідовність в роботі над завданнями. Знайомство із знаками «+» « - », «=» .
Завдання ознайомлення з величинами і способами їх вимірювання. Функціональна залежність між міркою і числом.
Знайомство з геометричними поняттями на основі теорії множин. Завдання і методика розвитку просторових уявлень.
Завдання і методика розвитку уявлень про час. Визначення часу по різному годиннику.
Планування роботи по розвитку математичних уявлень у дітей в ДНЗ
Значення планування роботи по математиці в дошкільній установі. Різні форми планування. Види планування. Вимоги до календарного, перспективного планам.
Наступність в роботі дитячого саду, школи і сім'ї щодо навчання дітей математиці
Вимоги сучасної школи до математичної підготовки дітей в дошкільному навчальному закладі. Наступність змісту програм з математики. Наступність в методах навчання. Форми організації наступності. Методика роботи в різновіковій групі ДНЗ з навчання математики.



Роль гри у навчанні дітей дошкільного віку елементам математики



Дидактичні ігри.



Форми організації навчання дітей елементам математики






Множини. Операції над множинами








Поняття числа, лічби, системи числення


Комментариев нет:

Отправить комментарий